Kami tahu, susunan sijil-sijil dan maklumat diri semasa hadir ke temuduga mungkin dianggap perkara yang remeh bagi anda tetapi untuk pengetahuan anda ianya tidak remeh dimata panel penemuduga.
by Admin
Kami tahu, susunan sijil-sijil dan maklumat diri semasa hadir ke temuduga mungkin dianggap perkara yang remeh bagi anda tetapi untuk pengetahuan anda ianya tidak remeh dimata panel penemuduga.
Tapi, nasihat kami, sila buang mindset yang sebegitu kerana ianya merupakan perkara yang sangat penting! Jadi hari ini kami ingin berikan kepada anda beberapa tip untuk anda susun Sijil-sijil dan maklumat diri anda semasa anda hadir ke temuduga tidak kira sama ada kerajaan atau pun swasta.
Nota Penting : Sila sediakan setiap dokumen diatas dengan setiap satu photocopy dan pastikan anda letakkan document diatas disatu file yang asing dan pastikan anda ingat kedudukan document diatas supaya anda tidak kelihatan kelam kabut apabila panel temuduga memintanya.
Setiap dokument diatas sila pastikan anda fotostat dan sahkan dan disusun seperti susunan diatas dan pastikan anda letakkan di file yang berlain atau asing daripada dokument yang original.Selalunya panel penemuduga akan mengambil salinan ini jadi pastikan anda staple dengan kemas.
Apabila seseorang calon dipanggil untuk ditemuduga, ada dikepilkan satu borang yang dipanggil Borang Maklumat Diri Pemohon. Maklumat yang perlu diisi dalam borang ini ialah seperti :
Jadi, pastikan anda susun semua sijil-sijil anda dengan kemas dan teratur supaya boleh bakal majikan lihat dan review dengan senang!
Sumber : Kerjaya