akauntan jobs in Malaysia

Showing 6 jobs results for "akauntan"

 

ANS DEVELOPMENT SDN BHD

MYR1,500 - MYR1,999 Per Month

Chemor

  • Process accounts payable and receivable transactions. Verify and reconcile invoices, receipts, and other financial documents. Assist in preparing and processing expense reports. Ensure timely and accurate posting of financial transactions. 1. Record Keeping: Maintain organized and up-to-date financial records. Create and manage spreadsheets and databases for financial information. Assist in maintaining the general ledger. Archive and file financial documents for audit purposes. 2. Banking and Reconciliation: Conduct bank reconciliations to ensure accuracy. Monitor and reconcile company credit card transactions. Assist in managing cash flow and forecasting. 3. Financial Reporting: Generate financial reports as required by management. Assist in the preparation of monthly, quarterly, and annual financial statements. Provide support during internal and external audits. 4. Administrative Support: Assist in budget preparation and monitoring. Coordinate with other departments to gather financial information. Provide administrative support to the finance team
Posted
3 days ago
MYR1,500 - MYR1,999 Per Month
  • PEGAWAI AKAUNTAN SKOP TUGAS: 1) Merekod aliran tunai dalam sesebuah syarikat dan membentangkan kepada pengurusan atasan 2) Melaksanakan audit kewangan dalam sesebuah syarikat 3) Membuat laporan ramalan keuntungan syarikat 4) Membuat pemantauan perbelanjaan kewangan dan prestasi syarikat 5) Mengira cukai yang perlu dibayar oleh syarikat dan membuat pembayaran di LHDN 6) Perlu mempunyai kecekapan sebagai juruaudit, juru perunding, penolong akaun, kerani akaun dan lain-lain 7) Mengesahkan pembayaran gaji pekerja dan bayaran-bayaran lain kepada pihak ketiga 8) Boleh membuat full set akaun. KELAYAKAN DIPERLUKAN: 1. Berkelulusan Degree dalam BIDANG PERAKAUNAN SAHAJA. 2. Jujur, amanah & komited 3. Berumur 25 tahun ke atas dan mempunyai pengalaman SAHAJA. 4. Keutamaan kepada yang berpengalaman dan KOMITED dalam menjalankan tugas. 5. Berpenampilan kemas, menarik dan sopan. 6. Boleh bekerja di dalam tekanan secara berkumpulan dan berseorangan 7. Keutamaan diberikan kepada calon WANITA yang tinggal di Kuala Terengganu 8. Mempunyai kenderaan sendiri dan lesen memandu 9. Matang,tegas dan cepat belajar sesuatu perkara. 10. Berfikiran positif FAEDAH DISEDIAKAN OLEH SYARIKAT: 1. Gaji bulanan bermula dari RM 1800-2000 (Boleh dirunding dan bergantung kepada prestasi, komitmen & temuduga) 2. Caruman KWSP & SOCSO Bagi calon yang berminat bolehlah menghantar resume ke emel: mylea.career@gmail.com atau Hantar kepada alamat berikut: AMYLEA GROUP SDN BHD (1224298-T) NO.37 (PT810) GRD FLOOR, PUSAT KOMERSIAL CABANG TIGA, JALAN HILIRAN, 21000 KUALA TERENGGANU, TERENGGANU TEL: 09-622 2450 Tarikh, waktu dan tempat temuduga akan diberitahu kepada calon-calon yang terpilih. Bagi calon-calon yang terpilih, sila bawakan dokumen yang berikut ketika temuduga dijalankan: 1) Resume (untuk simpanan syarikat) 2) Sijil original dan salinan sijil untuk simpanan syarikat 3) Salinan Kad pengenalan. Peringatan mesra: 1. Anda dikehendaki menghantar resume didalam bentuk ‘PDF’. 2. 'Subject' dan resume yang diemel didalam bentuk PDF haruslah di 'rename' menggunakan NAMA JAWATAN DAN NAMA PENUH PEMOHON. Sebagai contoh: AKAUNTAN- FATIMAH BIN ALI
Posted
6 days ago
MYR1,500 - MYR1,500 Per Month
  • Description
  • PEGAWAI AKAUNTAN
  • SKOP TUGAS: ...
Posted
6 days ago

Biovet International

MYR3,000 - MYR3,499 Per Month

Cyberjaya

  • Description
  • 1. Merekod aliran tunai dalam sesebuah syarikat dan membentangkan kepada pengurusan atasan.
  • 2. Memastikan segala resit perbelanjaan direkod. ...
Posted
18 days ago
Undisclosed
  • 1. Merekod dan mendaftarkan penerimaan permohonan wang tak dituntut; atau 2. Menyemak, menyediakan Borang Permohonan Kelulusan Bayaran Balik Hasil dan memproses permohonan wang tak dituntut yang lengkap sehingga Arahan Pembayaran (AP) (mel/kaunter); atau 3. Menyemak, menyediakan Borang Permohonan Kelulusan Bayaran Balik Hasil dan memproses permohonan wang tak dituntut yang lengkap sehingga Arahan Pembayaran (AP) (dalam talian); atau 4. Menyemak dan menyediakan surat kuiri kepada pemohon bagi permohonan wang tak dituntut yang tidak lengkap; atau 5. Mencetak dan menyusun Arahan Pembayaran dengan teratur dan disimpan selamat di dalam stor; atau 6. Bertugas untuk melayani pelanggan/tetamu yang berurusan dengan jabatan; atau 7. Bertugas untuk mengendalikan dengan cekap dan berkualiti semua panggilan telefon daripada pelanggan yang berurusan dengan jabatan
Posted
3 days ago
Undisclosed

Malaysia

  • Full Job Description
  • 1. JAGA DEBTOR DAN CREDITOR 2. KEY IN RESIT KE DALAM SYSTEM
  • WE IS A TRADING COMPANY WHICH DISTRIBUTE MEDICINE, COSMETIC AND CONFECTIONARY PRODUCTS. ...
Posted
21 days ago